tango 2* „Moartea unui dansator de tango este cea mai frumoasa carte a lui Stelian Tanase si o posibila carte de vizita a prozei sale. – Paul Cernat
* „Romanul este construit ca un „dosar” al Sigurantei, din notele unor informatori, transcrieri ale inregistrarilor cu tehnica operativa, declaratii etc. Detaliile sunt abundente si pertinente, autorul fiind un excelent cunoscator al epocii. Trama epica este destul de simpla: ca sa nu fie luat pe front, Vrabete merge la un medic care ar trebui sa-i sectioneze usor tendonul lui Ahile pentru a-l face sa schiopateze temporar. Numai ca mutilarea va fi pe viata, iar cariera de dansator profesionist pe care o visa Gogu Vrabete zis „Tango” va ramane un vis. Reuseste, in schimb, sa ramana in Bucuresti, un Mic Paris agonizand, unde-si dezvolta „afacerile”, pierzandu-si noptile prin aceleasi saloane de dans si bordeluri ca inainte de razboi, alaturi de gangsteri, artisti ratati, boieri scapatati, ofiteri nemti sau rusi, in functie de vremuri. E versiunea antieroica a epocii cea pe care ne-o ofera aici Stelian Tanase, aceea in care oamenii sunt spulberati zilnic pe strazi de bombe ce cad la intamplare, absurdul mortii facand indivizii sa traiasca intens clipa, caci niciodata nu se stie daca va mai exista inca o zi. Dragostea fulgeratoare a lui Vrabete pentru dansatoarea Larisa mentine perspectiva „la firul ierbii”. Dramele marunte, geloziile, crimele pasionale, desfraul se desfasoara indiferente la marea tragedie a istoriei care zguduie lumea. – Luminita Corneanu
* „Gogu Vrabete reprezinta destinul Romaniei, un loc insignifiant, prin care treceau toti, invadat de oricine, o Valahie hotarata sa nu insemne nimic, sa nu se opuna nimanui, sa cada la pace cu vremurile traite. – Juan Jimenez Garcia
* „Apeland cu generozitate la un limbaj spumos, insinuant si alert, scriitorul inventeaza o poveste vintage de-a dreptul diabolica, asemenea unui film alb-negru cu gangsteri si prostituate, din care transpar, intr-o continua revarsare, sex si violenta, iubire si ura, viclenie si candoare, istorie si fictiune – ingredientele unui cocktail perfect pentru un roman surprinzator si necrutator. – Mauro Barinditango 9Alte carti scrise de Stelian Tanase
Fictiune: Luxul melancoliei (1982), Corpuri de iluminat (1990, roman interzis de cenzura in comunism), Playback (1995, roman interzis de cenzura in comunism), Maestro (2008), Dracul si Mumia (2010), Skepsis (2012), Nocturna cu vampir opus 1 (2017), Partida de vanatoare (2018), Marele incendiator. Cronica unui fapt divers (2019)

Non-fictiune: Revolutia ca esec (1996), Sfidarea memoriei. Convorbiri cu Alexandru Paleologu (1996), Anatomia mistificarii (1997), LA vs. NY (1998), Istoria caderii regimurilor comuniste. Miracolul Revolutiei (2009), Elite si societate.Guvernarea Gheorghiu-Dej, 1948-1965 (1998), Racovski. Dosar secret (2000), Acasa se vorbeste in soapta (2002) Clientii lu’ Tanti Varvara. Istorii clandestine (2005), Cioran si Securitatea (2010), Conversatii cu Regele Mihai (2018), Sunt un copil al Razboiului Rece (2020)Editura Corint a publicat Seria de autor Stelian Tanase: Marele incendiator, Conversatii cu Regele Mihai si Sunt un copil al Razboiului Rece.
DESKREPORT

Spune-ți opinia, fă-te auzit!