CE STRICĂ UN DASCĂL PROST

danilaAm ales pentru astăzi la rubrica „Să stăm de vorbă” doua f scurte texte postate azi de Dan Danila pe subiectul falimentului scolii din Romania.

Astept ca de obicei comentariile dvs pro și contra.

„O să se supere pe mine mulți ”dascăli”, dar nu-mi pasă: eu cred că cel mult 30% din cei care stau la catedră au ce căuta acolo, ceilalți sunt umplutură, oameni care fac foarte mult rău copiilor prin incapacitatea lor, prin lipsa de cunoștințe și de talent pedagogic! Un dascăl prost distruge generații întregi, e ca o boală cronică a intelectului!”

„Promovabilitatea la bacalaureat – examenul de maturitate, cum era numit odinioară – spune multe despre nivelul școlii românești de astăzi. Prea mulți tineri cu un nivel intelectual însuficient își pierd timpul în licee, în loc să învețe o meserie; nici părinții, nici profesorii nu au curajul să recunoască realitatea! Prea multe licee au un nivel jalnic, avem prea multe universități care sunt fabrici de diplome fără valoare. Învățământul românesc este o ”industrie” falimentară! „
DESKREPORT
DESKREPORT
DESKREPORT

Alătură-te discuției 6 opinii publicate

  • Victor Macri spune:

    Jale mare. „Un popor fara cultura este un popor usor de manipulat” (Kant). „Un om deştept poate să înveţe şi de la un prost. Invers e mai greu.” François Rabelais.

  • Mihut spune:

    Spune bine!

  • Ion Danila :) spune:

    ..are dreptate.No Comment!

  • Adrian spune:

    Abandonul scolar corespunde unui sistem format din suplinitori, oficial vreo 40 la suta, neoficial inca vreo 40. Chiar si asa, tot sunt necesari niste baby-sitteri, inclusiv la universitate, se ocupa reciproc, altfel cum faci fata viitorului futurologilor?
    Universitatea doar desavarsteste procesul, dar o face cu adevarat bine. Si nu neaparat prin plagiate, care sunt plaga oficiala statala, ci prin nonsensul si aberatia proceselor intelectuale superioare, care fac necesara plagierea cate unui idiot celebru.Cercetarea este suplinirea unei ignorante cu alta, mai sofisticata si larg acceptata, cu adevarat egalizatoare si nivelatoare.
    Doar avem un fizician prezumat ca atare presedinte: pariez ca a sa competenta, si in termeni de fizica, nu i-ar fi permis sa fie nici un meditator de succes, intocmai cum nu este un presedinte decat pentru tinichigii cu drept de vot de la 16 ani, la Academie.

  • Alina spune:

    În învățământul românesc, în primul rând NU există reguli și norme de aplicare foarte clare. Motiv pentru care au loc multe abuzuri ale celor aflați în funcții de conducere. Apoi, până anul trecut, meseria de dascăl nu era suficient remunerată. Nu este nici acum, dar, a mai crescut cumva nivelul. Mai trebuie să crească ca să ajungă să fie competitivă meseria de dascăl. Nivelul remunerației nu corespundea cu nivelul pregătirii. Adică, după 15 ani vechime și gradul didactic 2 (doi), se primea mai puțin de 2000 de lei. Nu este o scuză, este motivul pentru care cei mai pregătiți dintre absolvenți au preferat să aibă un alt loc de muncă și nu la catedră. Revenind la politizarea excesivă a funcțiilor din sistemul educațional, mulți dintre directori, inspectori sau funcționari din minister sunt în funcții pentru că au prieteni la partide și în inspectorate. Nu contează dacă au sau nu au competențe manageriale sau de îndrumare. Acesta este motivul pentru care, în multe unități școlare atmosfera este tensionată. Profesorii nu sunt motivați, nu sunt ajutați și nu sunt mentorați. Se practică atitudinea de clan/mafie, în interiorul școlilor. Există foarte multă inechitate, lipsă de etică și chiar lipsa moralității. Profesorii valoroși foarte rar sunt apreciați la valoarea lor. În general, profesorii valoroși sunt marginalizați de clanurile din școli și din inspectorate. De cele mai multe ori, sunt promovați oameni care s-au arătat fără caracter, fără etică, chiar antisociali. De cele mai multe ori școala a devenit un loc de promovare a antivalorilor, a lipsei de meritocrație și de performanță. Situația s-a degradat accentuat, începând cu anul 2012. Este trist să vezi la conducerea școlilor și a inspectoratelor doamne și domni care fac greșeli de vorbire, absolvenți de facultăți particulare făcute la învățământ la distanță și care, prin fișa postului, au funcții de ÎNDRUMARE și de control. Aceste persoane, din păcate, NU au viziune, nu înțeleg în ce loc și ce ar trebui să facă. Singura viziune și atitudine este DOAR cea de clan. Adică clanul din Inspectorat și din partid care a pus-o acolo și căruia trebuie să-i muțumească permenent. Pentru că, într-o societate normală nu ar fi fost nici măcar dascăl în sistem.

  • Apan Onita spune:

    De ce nu se gasesesc metode de a renunta la acesti dascali care fac atat de mult rau .

Spune-ți opinia, fă-te auzit!