FERRARI O MAȘINĂ CÎT O LEGENDĂ

By 5 octombrie 2013Lifestyle

ferrari 1La 5 octombrie 1919 Enzo Ferrari cistiga prima lui cursa. Era inceptul unui lung drum. Ferrari e azi o mașină legendară pe care aproape fiecara bărbat care are carnet de șofer a dorit sa o aibă în garaj. Design-ul elegant , italian de mare clasă, și motorul de excepție fac calitatea acestei mașini roșii,f. aerodinamice, cu căluțul negru cabrat pe portieră.

1

083ENZO FERRARI s-a născut la Modena, în Italia, la 18 februarie 1898 și încă de a vârsta de 10 ani, când a asistat la Circuitul de la Bologna, și-a dorit să conducă mașini de curse. După primul război mondial, Enzo a lucrat ca pilot pentru diferite companii din Milano și Torino, câștigând o bogată experiență în cursele de mașini.

In 1929 a fondat și condus Scuderia Ferrari, ca echipă de curse pentru Alfa Romeo, care cuprindea peste 40 de piloți, el însuși continuând să participe la curse până în 1932. Ferrari a pregătit o serie de piloți de succes care au câștigat premii pentru Alfa Romeo printre care Giuseppe Campari și Nuvolari Tazio.

ferrariÎn 1938, Alfa Romeo își formează propria echipă de curse, asimilând Scuderia și numindu-l pe Enzo șef de departament. Însă în scurt timp Enzo demisionează și întrucât, o clauză din contractul său nu îi premitea ca timp de 4 ani să activeze în domeniul curselor auto, fondează în 1941 – Auto Avio Costruzioni Ferrari având ca activitate principală producerea de accesorii pentru automobile și aeronave. În 1943, Fabrica Ferrari se mută la Maranello, unde este și astăzi. Ferrari începe construcția primului său automobil de curse, Tipo 815 – primul Ferrari adevărat (8 cilindri, motor de 1,5 L) – cu care a câștigat ulterior Marele Premiu al Europei.

072Caluțul cabrat, simbolul Ferrari, a fost simbolul familiei Baracca, o familie nobiliară din Italia, care i-a permis lui Enzo Ferrari să-l folosească în memoria fiului lor dispărut în luptă în primul război mondial. Căluțului Ferrari i-au fost adăugate fundalul galben care este culoarea orașului Modena, steagul Italiei în partea de sus, și literele S și F – inițialele Scuderiei Ferrari.

 

După război, Enzo Ferrari recrutează câțiva dintre foștii colegi de la Alfa și pune bazele unei noi Scuderia cu care proiectează și produce propriile mașini, atât de curse cât și de stradă. Erau numai începuturile a ceea ce avea să devină în scurt timp un superlativ în industria 069auto.

Scurt istoric amuzant despre inceputuri.

1. Primele autovehicule foloseau o manetă în locul volanului.

2. Prima poliță de asigurare auto a fost emisă în 1897 în Westfield, MA, SUA.

3. Ștergătoarele de parbriz au fost inventate de o femeie. Mary Anderson a primit în noiembrie 1903 primul patent pentru un dispozitiv de curațare a parbrizului: un mecanism în formă de braț, dotat cu o lamă de cauciuc.

0714. Primul radio de mașină a fost realizat în 1929.

5. Centurile de siguranță și parbrizul incasabil au fost introduse de constructorul avangardist, Preston Tucker în 1948.sf dumitru 001

6. Cea mai lungă coadă de mașini datorată unui ambuteiaj, s-a înregistrat în anul 1980 între Paris și Lyon, Franța. Coada a avut cca 200 km.

0557. Un airbag are nevoie de 40 de milisecunde ca să se deschidă în urma unui accident.

8. Ferrari fabrică 14 mașini în fiecare zi.

9. Orașul cu cele mai multe Rolls Royce-uri per persoană este Hong Kong.

10. În medie, o persoană petrece cca. 2 săptămâni din viață (336 de ore) așteptând schimbarea culorii semaforului.

 

DACIANA PANAIT )

 

 

 

Spune-ți opinia, fă-te auzit!